Ziua Mondială a Copiilor se sărbătorește pe 20 noiembrie în fiecare an începând cu 1954, atunci când Adunarea Generală a Națiunilor Unite a hotărât adoptarea Declarației Drepturilor Copilului. Cu toate acestea, 20 noiembrie 2020 vine într-un context cu totul special, și anume contextul pandemiei de COVID-19. Cu ocazia acestei zile, organizații la nivel mondial precum Alianța pentru Drepturile Copiilor din Anglia (CRAE – Children’s Rights Alliance for England) subliniază importanța conceperii unor planuri specifice de acțiune pentru a aborda anumite probleme exacerbate de pandemie, precum sărăcia, și necesitatea susținerii din partea Uniunii Europene.

În aceste circumstanțe, Eurochild, o rețea de organizații și indivizi ce ”lucrează cu și pentru copii în Europa” a publicat un raport privind evaluarea condițiilor de trai ale copiilor în 2020. Acesta analizează date colectate în perioada august-septembrie 2020 și oferă recomandări de îmbunătățire a politicilor publice personalizate pentru fiecare stat european atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.

Conform declarației de presă a Eurochild, copiii au un risc mai ridicat de a se afla în sărăcie din cauza COVID-19, numărul copiilor aflați în îngrijire alternativă crescând cu până la 30% în țări precum Grecia, Ungaria, România și Slovacia. Cazurile de violență domestică și tulburări mintale au crescut și acestea, datele fiind îngrijorătoare mai ales în Bulgaria, Danemarca, Anglia, Estonia, Finlanda, Franța, Lituania, România, Slovenia și Portugalia.

Dintre constatările prezentate în raport ar fi important să menționăm diviziunea educațională și diviziunea digitală. În România, 32% de copii nu au acces la educație online, probleme similare fiind raportate în Spania și Slovenia.

Printre recomandările Eurochild pentru 2021 în ceea ce privește România se numără:

  1. Susținerea dezinstituționalizării copiilor aflați în îngrijire instituțională prin prevenție, reintegrarea copiilor cu familiile lor, dezvoltarea îngrijirii bazate pe familie etc;
  2. Oferirea accesului la educație non-segregată și incluzivă, ceea ce include educația digitală, pentru toți copiii prin măsuri precum furnizarea de cărți, transport, și alte materiale școlilor;
  3. Creșterea accesului la cazare socială;
  4. Dezvoltarea unei infrastructuri și a transportului accesibile pentru copiii cu dizabilități și pentru familiile lor;
  5. Creșterea accesului la servicii de sănătate primare și prevenția la nivel de comunitate pentru grupurile aflate în situații vulnerabile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.